| KROPPSKOMPLEX |

Nu är sommaren på ingång och det betyder biknisäsongen. Personligen har jag lite panik över att visa mig i bikini eller sommarkläder överhuvudtaget. Jag har en fix idé att alla kollar på en om man  har på sig lite kläder eller bikini, hatar tanken på att någon skulle se mig i så lite kläder. 
 
Kan detta bero på dagens kroppsideal? Att man ska vara så himla tränad och smal, gärna med stora bröst. 
Isåfall har inte jag något att ställa upp med. Jag har småbröst, en normal kropp och fotbollsben. Så i den stora bilden så är inte jag direkt en 10poängare. 

Hur ska man klara av att vara nöjd med sig själv när man trycks ner av kommentarer som att man har tex för små bröst, fula bryn, fula fötter, you name it. 
 
I själva värket kanske man är nöjd innerst inne men på något skruvad sätt så övertalas man så brutalt av media och killar att man blir så jädra osäker på sig själv, att man inte är bra nog. 
 
JAG SÄGER FUCK FOLK SOM TRYCKER NER EN! MAN SKA VAR SÅ JÄVLA NÖJD MED SIG SJÄLV!
man ska kunna gå ut ur hemmet osminkad, slarvig toffs och mjukis utan att va rädd för att bli sett på som ful eller ovårdad. MAN ORKAR INTE ALLTID FIXA SIG!
 
 
Vardag, Åsikter | |
#1 - - Ida:

Håller med dig!! Jag är ganska bekväm i min kropp trots att jag inte är jättesmal och har små bröst. Skönhet kommer från insidan, eller hur? ;)

Svar: Exakt, skönhet kommer inifrån. Tycker det är så illa att tjejer har dessa ideal att leva upp till !
adajohansen

#2 - - Elsa Jonasson:

Tack för att du länkade din blogg och hjälpen! Du har en jättefin blogg och du skall tänka att du har en kropp och en kropp är till för att leva, så ta på dig baddräkt eller bikini och låt inte dina spöken vinna över dig! Lev livet <3

kram på dig

Svar: Det är ingen fara, vi tjejer får hjälpas åt! :) Det är så himla svårt bara, jobbigt.
Tack så mycket! <3
adajohansen

Upp